CHP, Suriye konusunda neden konuşmuyor?

Siyasetle ilgili en eski ve en yaygın yaklaşımlardan birisi, Bismarck’ın söylediği rivayet edilen şu sözdür: “Siyaset bir bilim değil, bir sanattır.” Demirel de benzer bir yaklaşımla siyaseti “imkanlar sanatı” olarak tanımlar.

Genel olarak siyaseti, toplum sosyolojisini doğru okuma sanatı olarak tanımlamak herhalde yanlış olmayacaktır. Bu açıdan bakıldığında, siyasi partilerin başarılı sonuçlar elde edebilmeleri için kendi toplumlarının sosyolojik yapısını, değerlerini, kimliklerini dikkate alarak siyaset yapmaları elzemdir diyebiliriz.

Bu çerçevede, Türkiye’nin iki ana eksenini oluşturan AK Parti ve CHP’nin Türkiye sosyolojisinde nasıl bir yere tekabül ettiğine yakından bakmakta yarar var.

Hakkaniyetli olmak gerekirse, AK Parti’nin özellikle ilk on yılında toplumun önemli bir kesimine dokunduğunu, taleplerini, beklentilerini büyük oranda karşıladığını söylemek gerekiyor. Bugüne kadar elde ettiği seçim başarıları da bunun en önemli göstergesidir. Ama ne yazık ki sonrasında toplumla gönül bağları zayıfladığı ve giderek bir ‘devlet partisi’ haline dönüştüğü için de başarı grafiği düşmeye başladı.

Ancak AK Parti’nin başarı grafiği düşmesine rağmen, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın siyasal gücü ve manevra kabiliyeti yüksek olduğu için gerek ülke içindeki gerekse bölgemizdeki gelişmeleri, siyaseten pozitif bir algıya dönüştürebiliyor. Ayrıca geçmişte Suriye konusundaki hatalarına rağmen, şu anda Suriye muhalefetinin başarısına ilişkin yaklaşımının önemli olduğunun altını çizmek gerekiyor.

CHP ise tam tersine geleneksel kodlarına sadık bir parti… Bu durumun olumlu bir tavır olduğunu da söyleyebilirsiniz elbette. Öyle ya, ilkelerine bağlı olmak neden negatif bir şey olsun ki…

Ama mesele bu kadar basit değil, yeni gelişmeleri okuyamazsanız, statükocu bir yapıya da rahatlıkla evrilebilirsiniz.

İşte CHP tam da böyle bir ikilemle karşı karşıya. Geleneksel ezberlerini bozmaya cesaret edemediği için, toplumdaki farklılıkları okuyamıyor, okuyamadığı için de toplumsal hafızada yeterince ‘güven’ duygusu oluşturamıyor.

Kemal Kılıçdaroğlu, CHP’nin ezberlerini bozması açısından “helalleşme” mottosuyla çok önemli değişim adımları başlatmıştı. Ama ne yazık ki gerek CHP içindeki çelik çekirdek gerekse partiye destek veren sol medya bu değişime asla itibar etmedi. Aslında Özgür Özel’in 31 Mart gecesi yaptığı açıklamalar da önemliydi, ancak değişim çizgisi zenginleştirilemediği için şu anda geleneksel CHP algısı ön plana çıkmış gibi duruyor.

Nihai bir gösterge olmayabilir belki ama toplumda, CHP’nin 31 Mart başarısını yeterince içselleştirerek siyasal bir hamleye dönüştüremediği algısı var.

Mesela Suriye konusu… Biliyoruz ki HTŞ öncülüğündeki Suriye muhalefeti harekata giriştiği tarihten on gün önce Cumhurbaşkanı Erdoğan, Esad’a ‘barış eli’ uzatıyordu. Aynı şekilde Özgür Özel de Esad’la görüşme gayreti içindeydi. HTŞ’nin başarısı netleştikçe Erdoğan son derece esnek bir siyasal hamleyle başarıya ortak olma yolunu seçti. CHP ise kelimenin tam anlamıyla sessizliğe gömüldü.

Şu anda hiçbirimiz CHP’nin, Suriye’de olup bitenlerle ilgili ne düşündüğünü bilmiyoruz. İktidara talip olan bir partinin bu konudaki suskunluğu hiç hayra alamet değil…

Genellikle CHP’nin hinterlandında yer alan kesimlerin ortak kanaati, “Esad’ı ABD ve İsrail’in desteği ile devirdiler, bizi Taliban’a komşu ettiler” şeklinde. Herhalde yeryüzünde bundan daha palavra bir yaklaşım olamaz.

CHP’nin tavrını henüz bilmiyoruz ama bir açıklama yapmadıkları sürece, bu kesimlerin tavrıyla paralel bir çizgide oldukları kanaati toplumda giderek güçlenir, bunu da unutmamak lazım…

Maalesef şu ana kadar CHP adına konuşanlar da Suriye’deki değişimi adeta görmezden gelerek ya muhalifler üzerinden ezberlenmiş “cihatçı” hikayeleri okuyorlar ya da Suriye ile hiç alakası olmayan “Mavi Vatan” masalı anlatmayı tercih ediyorlar.

Oysa CHP’ye ve özellikle Özgür Özel’e düşen, gerçekten Suriye’de neler olduğuna yakından bakarak açık bir zihinle mesajlar vermektir. Elbette temkinli davranmalı, bugünden yarına Suriye’ye demokrasi gelmeyeceğini görmeli ama muhaliflerin başarısını da yok saymadan bir şeyler söylemek zorundadır. Bir kere Baas diktatörlüğünü bitiren bu ekip, şu ana kadar son derece ılımlı bir tavır sergiliyor ve ‘devlet aklı’nı ön planda tutan bir politika izliyor.

Hemen hatırlatalım, CHP öncelikle Suriye’nin bir diktatörden kurtuluşunun altını kalın çizgilerle çizmeden vereceği her mesajın altı boş kalacaktır.

Bir adım daha ilerisini ifade etmek gerekirse, iktidara talip olan bir CHP, yıllarca zulme maruz kalan Suriyelilerin bu başarısını görmeden Türkiye toplumuyla geniş manada duygudaşlık kurması da hiç kolay olmayacaktır. Yarından tezi yok, CHP hemen Suriye’deki değişimi görmeli ve ses vermelidir..

YORUMLAR (171)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
171 Yorum
  • Düşünceli / 26 Aralık 2024 00:51

    CHP’nin, Suriye’de katılımcı demokratik bir düzeni savunmakla beraber, bunun nasıl gerçekleşebileceği konusunda sessiz olduğu doğru. Öte yandan HTŞ’nin demokratik bir düzen kuramayacağı kaygısı ifade edildiğinde, bu “palavra” diyerek geçiştirilecek bir konu değil. Nihayet İdlip’te kendilerince bir Şerat da uygulayıp kadınların seçme seçilme hakkını bile kısıtladıkları biliniyor. Ayrıca, bu savaşçıların arasında kadınları köleleştiren, boyun kesenlerin vs. sayısı da çökmüş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bozkurt / 25 Aralık 2024 23:10

    Allah korusun; Suriye'de iç karışıklık çıksın, Israil , Iran ve PKK Suriye'de işgali genişletsin ve hepsinden de öte Türkiye zor durumda kalsin diye elllerini ovuşturup erketede bekleyen Kandil devrimcileri, mezhepci solcular, devrimciler, laikçiler de yok değil..

    Yanıtla (2) (0)
  • Kara Şövalye / 25 Aralık 2024 21:49

    CHP ve şürekası büyük üzüntü yaşıyor, çünkü Türkiye' de 1950 kaybettikleri (ama derin devlete hala hükmediyorlar, en azından büyük ortaklar) iktidarı Suriye'de de 2024'te kaybetmiş olmak elbette üzücü olmalı.

    Yanıtla (0) (3)
  • Sever / 25 Aralık 2024 20:23

    CHP’liler: “Ülke iyi yönetilmiyor, iflas ettik, battık, mahvolduk” derler.
    Türkiye iflas etmediğini gösterir.
    Komşu ülkelerin bile kalkınmasına yardımcı olacağını ilan eder.
    Türkiye için, “İflas etti” diyen solcular utanmazlar, “Niye anlaşma yapıyoruz. Niye yardım ediyoruz. Niye profesyonel destek veriyoruz” diye itiraz ederler.
    Yüzbinlerce vatandaşını öldüren diktatör katil Esed’i alkışlarlar da.
    “Anayasal sisteme geçeceğiz” diyen Colani’ye, sırf dindar olduğu için itiraz ederler.

    Yanıtla (2) (8)
  • Matrakçı... / 25 Aralık 2024 21:26

    Evet..Bunlarda çav bella,,çav bella ile Gazi Paşa izindeyiz motivasyonu var..Zerre anlamış değiliz bu anlayışı. ..!..Gazi Paşa hasta haki ile şahsi meselem diye Hatayı vatan topraklarına katti..Bugün SEYİRCİ KALIRMIYDI..?..Orada ki abd,ing uşağı it,kopuk sürüsüne tahammül edermiydi..?..

    Yanıtla (0) (0)
  • Ağah / 25 Aralık 2024 13:32

    Ö Özel;"M Kemal'in yolundan gidin' diyor. Hadi diyelim ki gittiler. Biz ilk "çok partili" demokratik seçimi 1946'da yaptık. ( Açık oy gizli tasnif. Gerçek manada ilk çok partili demokratik seçim 1950'de yapılmıştır.)1923-1950... Suriye demokrasiye geçmek için 27 yıl mı bekleyecek?!Tek partili rejimin biricik partisi CHP'den demokrasi dersleri!Yahu adama sormazlar mı?Siz dahil onca parti onca seçime girdiniz,Erdoğan hepsini kazandı.

    Yanıtla (2) (7)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 19:04

    Süper bir nokta.
    Mustafa kemalin istiklal mahkemelerini de kuracaklar bugunkuler diye bir iddia patladı geçen ay.
    Tek parti devrinin artık her şeyini örnek alıyorlar. Akp bugün en gerçek chp aslında...

    Yanıtla (1) (1)
  • ido / 25 Aralık 2024 13:23

    Kemalizm ne bu ülkeye ne de bu coğrafyaya bir şey veremez.
    100yıl önce atılan temellerin meyvelerini nasıl topladığımız ortada hem coğrafya olarak , hem de biz olarak.

    Yanıtla (2) (15)
  • ido / 25 Aralık 2024 17:58

    Akp hiç veremez

    Yanıtla (2) (1)
  • Matrakçı... / 25 Aralık 2024 17:53

    Konuşuyorlar ya YURTA SULH. CIHANDA SULH dedi en son bir tanesi......fakat ne manaya geldiğini anladığını hiç zannetmiyoruz...!..Sussa daha etkili olacak sanki..

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 25 Aralık 2024 16:00

    CHP Esed zalimi gittiğine üzülüyor sanki, Türkiye geçmişinde tek parti dönemine benzer baskıları yapmadı mı bu millete. CHP , bu millete iyi bir şey yapmak istiyorsa önce kötü geçmişi ile yüzleşmeli lakin o da zor.

    Yanıtla (7) (13)
  • Haydar / 25 Aralık 2024 17:38

    Sen bu kafayla gidersen yakında portakalı da taneyle alırsın.

    Yanıtla (2) (3)
  • okur / 25 Aralık 2024 17:30

    Geçen yılın gerçek olmayan enflasyonu %45, açlık sınırı 25 bin, ev kirası 20.bin. bunlara sebep olan çalışanmış gibi ücretlileri cezalandırıyor, sonra enflasyona ezdirmedik, sözümüzü tuttuk diyor adam. Ezdirmek ne kelime canını çıkardınız, ezilme, söz, vb kelimelerin anlamını bilmiyor sanırsınız. Yalanın bu kadarı olur mu? Bunlara inanan bulunur mu? Bu inananlar, nasıl inanandır? Bilerek kanan ve kandırandan dürüst insan olur mu?

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim Kul / 25 Aralık 2024 17:25

    Sayın ocaktan, akp 13 yıldır suriye işinin içinde. Boşuna mı eğitti adamları, ne olacağını bilmiyordu son anda sahip çıktıya getiriyorsun. Chp , davasından vazgeçermi, o tarafın seni de sevmediğini bilmiyormusun, herkesin taptığı farklı. Sen sen ol, allahtan gayrısına güvenme, allah yeter.

    Yanıtla (1) (2)
  • UYSAL DEDE / 25 Aralık 2024 17:25

    CHP Söyleceğini daha önce söyledi zaten bu bataklığa girmeyin diye bataklık deyince çamur mu anlıyorsunuz asğari ücret çalışanlarına verilmeyen para birinin isteği üzerine suriyelilere ev olarak dönüyor şükür edenler etsin ev sahibiyle davalık olsun çocuğunun istediği basit bir talebi yapamasın şemsiyesiz yağmurda okula gitsin ağalar suriyeliye ev yapsın babasının parası ya yarın oarada kaç şehit verlir tanrı bilir Chp bunu söylüyor anlayana evdeki bulgur hikayesi olacak osmanlı hayali hoş gel

    Yanıtla (1) (1)
  • Hüseyin Şenel / 25 Aralık 2024 17:18

    Benim dedem de Ak Parti’yli di diyip müktesep hak isteyen duydunuz mu?Hakeza,90’lı yıllarda Anap’lı, vb..
    CHP’nin oy oranı,içindeki ideolojik yerleşiklerin oranı ile ters orantılı olduğu,son seçimlerde daha da netleşti.
    Çoban,mangalcı,lahmacuncu,takkeli,sakallı,çarşaflı vb. ile oylarının eşit olduğu, muhalif olmayanın da liyakatlı,enlektüel,.. -olabiliyeceği kabul hendeğini- atlayıp, içselleştirdikleri zaman oy oranları artmaya başlayacak.
    Bu,çok zor.
    Öbürünü atlatmak çok daha kolay..

    Yanıtla (0) (0)
  • İstanbullu bir okur / 25 Aralık 2024 17:11

    Esat rejimi koduyla bir bagı var bu bizim Chp.nin eger bagımsızlık sonrası Mısır,Irak,Suriye gelişmelerine bakıncada bu anlaşılır,yani sol,orta doğu ve bizdeki zol halen klasik tarihte kilitli duruyorlar,bunlardaki ilke bu gibi,ben serbest düşünen birisi olaraktan gördüğüm bu.Malesef ülke birtürlü muhalefet krizinden çıkamadı,Akp.de son on yılında artık yorgun ve bitap düşünce millet çaresizlikle yüzyüze gibi.Ama bu kilidi açmakta milletin görevi.Chp.ya kendini yenileyecek,yada Baas gibi kayblck

    Yanıtla (0) (1)
  • Okurunuz / 25 Aralık 2024 16:28

    Kopya veren çok oluyor ama alan yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet ercümen / 25 Aralık 2024 15:57

    Gönlüne ,yüreğine sağlık...

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 25 Aralık 2024 15:46

    Chp söyle yapsın, söyle düşünsün, şöyle söylesin. İktidarın kuyruğu olsun, AKP ye benzesin. Yaw, bu milletin dağları aşan sorunları var ve hergün yenilerini ekliyor bu iktidar. 99 kanalda 7/24 iktidar propogandası yapılıyor. Vatandaşın sorunu, geçim, eğitim, adalet, emniyet. Altta kalanın canı çıksın modelinde milyonlar inim inim inliyor. Tuzu kuru bir kesim, suriyenin fethi, kudüs seferi, Osmanlı hayalleri görme lüksüne sahip. Propoganda besin gibidir. Ne yersen onu sindirir, öyle düşünürsün.

    Yanıtla (13) (5)
  • Temuçin / 25 Aralık 2024 00:52

    Chp hala belediyelerin akp elinde olduğunu zannediyor. Çukurovada,Antalyada 10 lira olan bir ürün Ankarada 50 lira. Haller ve pazarlardan belediyeler sorumludur. Belediye tanzim mağazaları kurup halka 20 liraya ürün satmak varken bekliyorlar Erdoğan bir şey desin biz cevap verelim. Chp li Çankaya belediyesi bir ayda inşaat ruhsatı verdi de akp mi engelledi. Kaldırımların üzerlerine yerleştirilen sigara bidonları akp li magandalara mı ait.

    Yanıtla (11) (25)
  • Mehmet / 25 Aralık 2024 07:52

    Doları 1,5 liradan 35 liraya getirenlere niye sesin çıkmıyor? Giydiğin gömleğin pamuğu Hindistan, boyası Çin, diken Suriyeli göçmen . Bunun da farkında değilsin herhalde . “Fiyat istikrarı” TCMB nin görevidir ve web sitesinde aynen bunu yazar. Reis TCMB nin bağımsızlığını bitirince, ülkede fiyat istikrarı diye bir şey kalmadı. Bunu ne zaman anlayacaksınız ? Belediyelerin enflasyon konusunda yapabilecekleri %1 bile değildir .Asıl görev iktidarın ve TCMB nin dir. Sen anayı bırakıp dana ile uğraşma

    Yanıtla (25) (5)
  • Gerçekçi / 25 Aralık 2024 09:55

    Akp belediyelerin gelirlerine el koymasın.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okunur / 25 Aralık 2024 13:15

    “Belediyelerin kamu harcamaları araştırılsın’ önerisi AKP ve MHP tarafından reddedildi.“

    Dillerinden düşmeyen "Abdestinden şüphesi olmayanın namazından şüphesi olmaz" sözüne ne oldu? Korktukları bir şey mi var?

    Yanıtla (7) (1)
  • karar okunur / 25 Aralık 2024 13:19

    “Belediyelerin kamu harcamaları araştırılsın’ önerisi AKP ve MHP tarafından reddedildi.“

    Dillerinden düşmeyen "Abdestinden şüphesi olmayanın namazından şüphesi olmaz" sözüne ne oldu? Korktukları bir şey mi var?

    Yanıtla (3) (0)
  • A.Derin / 25 Aralık 2024 15:16

    Zaten hükümetin görevleriyle belediyenin görevleri karisti, halkın karnını doyurmak diye bir görevi mi var belediyelerin, buna rağmen, lokantalar, kafeler açıyor, öğrencilere kahvaltı veriyor, yoksullara yiyecek yardımı yapıyor. Bu gidişle asli görevlerini yapamaz duruma gelecekler ve bu nedenle belediyelere fazla yüklenmemek gerek, bir yandan da hükümet silkeleyip duruyor....

    Yanıtla (5) (0)
  • erarslan / 25 Aralık 2024 11:08

    chp kitle partisi olmaktan çıktı, neye evrildiği de belli değil... hükümet asgari ücreti öylesine düşük belirliyor ki muhalefetle adeta dalga geçiyor... bölünmüş bir toplumda elbette böl ve yönet taktiği kazanır... Enflasyonun tek suçlusu işçilermiş gibi ceremesi sadece onlara yükleniyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 13:47

    Eskiden maden kazası vs olunca ihmaller zincirine dair ortalığı yikardi chp. Şimdi ortalığı yikmasin. Ama Balıkesir'de bu fabrika kimlere aittir, ne gibi göz yummalar vardır vs biraz konuşan yok...
    Kaza elde olmayan şeydir tamam.
    Ama böyle şeylerin üzerinde duran bir muhalefet olmayınca, kontrolü kağıt üstünde yapıp mufettisle fabrika yönetimi, teftiş saatini lokantada geçiriyor...

    Yanıtla (2) (1)
  • A.Derin / 25 Aralık 2024 15:11

    Kazanın nedenini değil de o fabrikanin nasıl edinildigini chpliler ayrıntılı olarak anlatıp duruyor, izleyin lütfen...

    Yanıtla (2) (0)
  • Süleyman. 3 devamı / 25 Aralık 2024 14:15

    İlahi irade aslında Kurtuluş Savaşının en kritik anında da imdada yetişmiş ve İngilizlere şiddetli bir tokat indirmişti. Tilki Churchil bile apıştı kaldı. Yunan İmparatoru bütün ümitlerin kendisine bağlandığı bütün kartların kendisi üzerine oynandığı bir anda ölüverdi. Beslediği maymun boğazını parçaladı. Kurtuluş Savaşı lehimize döndü. Savaş Cephede bu sayede kazanıldı ama masada kaybedildi. Mudanyada ve Lozanda. Biraz okumak gerekiyor. Gerçekten. Kitap okumamakla kimseyi suçlamadan.

    Yanıtla (1) (12)
  • A.Derin / 25 Aralık 2024 15:08

    Siz hangi kitapları okudunuz da muhteşem bilgiler edindiniz, lütfen adlarıni yazın da biz de acizane bilgilenelim...

    Yanıtla (8) (1)
  • DALGACI / 25 Aralık 2024 14:22

    Gelişmemiş sosyolojık yapının ARIZALI deyişiyle;

    "Kızını dövemeyen dizini döver."...



    Bu misal;

    -Testiyi Erdoğan kırar,

    -Ekonomiyi Erdoğan çökertir,

    -Adaleti Erdoğan bitirir,

    -Sığınmacıyı, kaçağı, göçeği Erdoğan getirir,

    -Samimi dindar seçmeni Allah ile Erdoğan aldatır,

    -Yurdum seçmeninin Erdoğan sevdalıları, yandaşları, paydaşları, trolleri en güçlü muhalefet partisi CHP'ye SALDIRIR...
    Ne memleket ama...

    Yanıtla (16) (2)
  • Kararlı Okurum / 25 Aralık 2024 14:17

    Susmak da bir cevaptır ve çok da anlamlıdır. Chp konuşsa, ikidar sözcüleri gargaraya getirip uzatacaklar, bu kesin. Suriye`yi gündemine almayan Chp haklıdır. İşte, açıklanan Asgari Ücret, açlık sınırının altında. Asıl sorunumuz budur. Ama Akp grup toplantısında, çalısanlarmızı enflasyona ezdirmeyececeğiz dedik, sözümüze sadık kaldık diyebilmek için Sn T. Akyol`un tanımlaması ile"siyasi deha" olmak gerek! Sorunumuz Suriye değil, yoksulluk ve açlıkla sınava çekilmek bizim baş sorunumuzdur.

    Yanıtla (13) (0)
  • Süleyman. 2 devamı / 25 Aralık 2024 14:06

    Fevzi Çakmak büyük ihtimalle Mendresten öne geçecekti. Fakat ilahi irade müdahele etti. Çünkü chpnin yaptıkları haddi aşmıştı. Ayrıca bu kulunun salih ameli hürmetine chpnin vebaline ortak istemedi. Ve Fevzi Çakmak seçime az süre kala vefat etti. Böylece İnönünün eli bağrında kaldı. Yeni proje yapacak kadar da zaman kalmamıştı. Ve chp halkın tokatını suratında hissetti. Şimdiye kadar da artık bu tokatın etkisinden kurtulamadı.

    Yanıtla (0) (5)
  • Okur / 25 Aralık 2024 13:58

    İktidarın hataları değil günahları o kadar çok ki CHP'nin söyledikleri duyulmuyor.Hele AKP'nin öyle bir medyası var ki siyahı beyaz diye millete yutturuyorlar yıllarca

    Yanıtla (6) (1)
  • Okurr / 25 Aralık 2024 13:46

    Akp Suriye'de aklı başında hiç bir yapmadı, yapmadığı gibi övgüler dizdiği Esad'ı sırf Trump'un gazına gelip düşman ilan etti.Adam neye uğradığını şaşırdı! Özgür Özel anlattı; kardeşim bu Esad bugün diktatör olmadı hep diktatördü.Akp'li kafaya hayranım! Tayyip Bey eşleri ile birlikte Esad'la gezip dolaşırken yine CHP'li suçluyordu! Şimdi yine CHP suçlanıyor!AKP'li yurttaşlar anlayıp kavrayıp soramazlar,Tayyip Bey bu adam diktatör,niye dostluk yapıyorsunuz aranızdan şu sızmıyor diye!

    Yanıtla (6) (1)
  • Ağah / 25 Aralık 2024 11:34

    Londra merkezli Suudi Al Majalla sitesi hem Suriye'deki hem de Suriye dışındaki kaynaklarla B Esad rejimini deviren, Suriye'yi ve bölgeyi sarsan 11 günün hikayesini yazdı: “Türkiye, Rusya ve İran'ı askeri müdahaleye karşı uyardı ve gerekirse doğrudan müdahale tehdidinde bulundu. “Eğer askeri müdahalede bulunursanız, biz de askeri müdahalede bulunuruz” uyarısı yapıldı.

    Yanıtla (1) (3)
  • Felix Shancez / 25 Aralık 2024 13:41

    Tabi tabi.. Hatta ABD'yi de döveceğiz gerekirse! Size ne içiriyorlar?

    Yanıtla (5) (3)
  • Yolcu / 25 Aralık 2024 07:42

    CHP, bu halkın sevincine ne zaman ortak olmuş ki? Ya da bu millet neye üzülmüşse açık veya gizli sevinç duymuştur. Asıl sebep ise CHP'nin İslam'a yani bu milletin inancına mesafeli olmasıdır.

    Yanıtla (6) (26)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 12:07

    Doğru Mustafa Kemalle İsmet İnönünün temel amacı oydu zaten. Hatta İsmet İnönü bir adım daha öndeydi. Onun için Batılılara hoş görün0r diye İsmet İnönü Lozana gönderilmiş olabilir. Fevzi çakmak çok dindardı. Zaten Kurtuluş Savaşında en çok o başarılı olmuştu. Ama mütevazı idi. Ses çıkarmadı. Ödülü nerdeyse ölene kadar genel kurmay başkanı kalmak oldu. Genel Kurmay Başkanı olması zaten Savaşta başarının da bir ödülü veya itirafıydı.

    Yanıtla (3) (8)
  • Takipci / 25 Aralık 2024 12:27

    Rahmetli F.Cakmak "yas-kidem-rutbe" olarak M. Kemalden yuksekteydi, buna ragmen hic tereddut etmeden M. Kemal'in emrine girdi, neden acaba???

    Yanıtla (9) (0)
  • Süleyman 1 / 25 Aralık 2024 14:00

    Bir soruda benden. Genel olarak dine taraftar olanlar dışlanırken çok dindar olduğu bilinen Fevzi Çakmak Beye neden kimse bir şey demedi acaba. İkisinin de cevabını verdim ama bir kez daha tekrar edeyim. Fevzi Çakmak sessiz kaldı. Hiçbir şeye karışmadı. Bu sessizliği yanlıştı. Ama kendisinin alanı dışındaki hiçbir şeye karışmak istemiyordu. Ancak İsmet İnönü Demokrat Partiyi bölsün diye onu razı edip parti kurdurdu. Halk da onu daha dindar biliyordu. İnönünün planının tutmasına ramak kalmıştı.

    Yanıtla (1) (7)
  • Felix Shancez / 25 Aralık 2024 13:27

    Hee... yani T.Erdoğan ve o tip politikacılar ensemizde ölünceye kadar boza pişirsinler. Anladım!!

    Yanıtla (3) (0)
  • ido / 25 Aralık 2024 13:25

    bu kadar kötü bir yönetime rağmen halen AKP varsa bunun en büyük sebebi CHP nin geçmişidir.

    Yanıtla (1) (3)
  • Ağah / 25 Aralık 2024 13:21

    Suriye'deki Türkmenlere Arapça Mustafa Kemal'in Nutuk'unu gönderen biziz! Yardım ediyoruz ama reklamını yapmıyoruz."

    O dönem Suriye'deki Türkmenler can derdindeydi, Esed'in vahşi saldırılarına maruz kalıyordu. Kendilerini korumak için silaha ihtiyaçları vardı. Ama CHP, Nutuk'u, (hem de Arapçasını) yardım olarak göndermiş!? Suriyeli Türkmenler o nutukları okumuş mudur, okuyan var idiyse neye yaramıştır bilmem.E İmamoğlu;İBB olarak Şam'da kreş açarız" diyor.
    CHP vizyonuna bu ve bu kadar...

    Yanıtla (2) (5)
  • Barut Osman / 25 Aralık 2024 09:01

    CHP,pek çok konu da olduğu gibi bu konuda da NET değil...'OY' korkusu diye düşünüyorum..

    Yanıtla (0) (7)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 13:20

    Devamlı batıya giderek doğuya ulaşma stratejisi ile kolomb amerikayi Hindistan sanmış.
    Devamlı a haber ve turevlerini takip ederek chp'nin ne dediğini anlamaya çalışmak sonuca ulaştırmayabilir

    Yanıtla (3) (1)
  • Hikaye / 25 Aralık 2024 13:13

    “Esad’ı ABD ve İsrail’in desteği ile devirdiler, bizi Taliban’a komşu ettiler” şeklinde. Herhalde yeryüzünde bundan daha palavra bir yaklaşım olamaz.'2 Sayın Ocaktan olaya iktidar yalama medyasından değil de dünya basın ve değerlendirmelerinden bir bakın bakalım palavramıymış acı gerçeklermiymiş.

    Yanıtla (2) (1)
  • Güneş / 25 Aralık 2024 11:59

    İktidar partisi Suriyede Esatın devrilmesinde büyük rol oynadığı için coşmuş durumda, CHP diyeceğini dedi. Üç parçaya bölünüyor, İsrail sınır komşumuz oluyor bu bizim açımızdan iyi değil dedi. Colani yi de zaman gösterecek. Asıl gündemimiz, dağ gibi ülke sorunumuz var diyor. Daha ne desin. Siz de artık ülke içi gündeme dönseniz iyi olur.

    Yanıtla (5) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 13:13

    Colani'ye takım elbise ve kravat yakıştı. Artık reisle arası iyi olursa ramsey, durum bulanık olursa sarar, parayı bol bulur da İstanbul dükalığını keşf ederse vakko giyecek...
    Özgür özel yine geride kalmış.
    Güzel ülkemizin gündemi colaniyi zaman gösterecek modundan çoktan çıktı. Takımın modasına geçtik...

    Yanıtla (2) (0)
  • Ağah / 25 Aralık 2024 12:49

    Muhalefetin geçmişte Suriye politikasında yaptığı yanlışları telafi fırsatı vardı. Örneğin CHP'nin yeni yönetimi, geçmişte yapılan yanlışları sahiplenmeyip Suriye konusunda yeni bir dış politika perspektifi ortaya koyabilirdi. Bunu yapmadılar.
    "Erdoğan'ın iç politikada eli güçlenir" endişesi muhalefeti panikletti. En nihayetinde, tepki siyasetinin konforu ile tarihin yanlış tarafında konumlanmada ısrar ediyorlar.

    Yanıtla (1) (4)
  • Ahmed 61 / 25 Aralık 2024 12:09

    Mehmet bey chp nin "ümmeti Muhammedin derdi"diye bir derdi nezaman oldu?Onların laiklik ten başka dertlerimi var?

    Yanıtla (4) (20)
  • Takipci / 25 Aralık 2024 12:22

    Islamci kesim Gazze'yi cabuk unuttu, Kudus'u hic hatirlamiyor. Nerede bu Mucahitler, Sehitlik en yuce mertebe degil mi...???

    Yanıtla (11) (0)
  • Musto / 25 Aralık 2024 12:12

    Günebakan gibiyiz, günlük Doğan güneşe boyun eğiyoruz.Arkasından gelecek kar tipi Boran'ı göremiyoruz. ABD'nin Akil insanları,ABD hiçbir yere demokrasi getirmez. Demokrat Musaddık rejimini bile Devirdik diyor. İsrail boynumuza ayağımıza prangayı takmış istediği yere çekip götürüyor. Moğol ordusu gibiyiz. Emir almayan emrimizi dinlemeyen ülkeleri. Bombalıyorlar yakıyorlar tecavüz ediyorlar, öldürüyorlar ülkeleri yaşanmaz hale getiriyor çekip gidiyorlar...

    Yanıtla (6) (0)
  • K.OKURU / 25 Aralık 2024 12:08

    "Tarlada izi olmayanın sofrada yüzü olmaz"Konuştukça batıyorlar."ESAT"la görüşmeli"Adam kaçalı günler olmuş haberleri yok.

    Yanıtla (0) (3)
  • OKUR / 25 Aralık 2024 12:04

    Vallahi İsraillin İran ve Hizbullah Ukrayna Rusya'yı dize getirip Suriye'deki muhaliflerin başarılı olacağını tahmin eden tüm Türk milletini kutluyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Serçe / 25 Aralık 2024 12:00

    Halep 82
    Şam 83
    Asgari ücret 22
    22 gerçek.

    Yanıtla (15) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 12:00

    Bence bir de sanki geçen seçimde Kılıçdaroğlu 6lı masaya Cumhuriyet gazetesi gibi yayın yapmalarını dayattı gibime geliyor. Mesela Yeniçağ Gazetesinin hiç bir farkı kalmamıştı Cumhuriyetten. İnsanlar bunların hepsi chp dediler ve vermediler oyu.

    Yanıtla (1) (2)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:56

    Zaten temel problemde bu ya. Yani halk ile duygudaş olamıyor hiçbir zaman. Bence chp öncelikle Cumhuriyet Gazetesi ve ekibinden kurtulmalıdır. Mesela Karar Gazetesi gibi bir mevkute çıkarmalıdır çıkarabilmelidir. Seçtikleri genel başkan da oraya gelirken neler yaparak ve söyleyerek geldiyse bu söylediklerinin arkasında durmalı durabilmelidir.

    Yanıtla (0) (3)
  • karar okuru / 25 Aralık 2024 11:55

    Sorun CHP'de değil. sorun hiç bir değer yargısı taşımayan, iktidar için her şey mubah diyen Makyavelist siyasette.

    Yanıtla (3) (2)
  • Felix Shancez / 25 Aralık 2024 11:52

    Asgari ücret 2025 yılı için 22.104tl olmuş, sizin derdiniz suriye. suriyeliler sizin kadar konuşmuyor kendi geleceklerini. Dayamışlar sırtlarını T.Erdoğan'a ohhhh ne güzel hayat. 28 Mayıs 2023 için "pişmanlık tarihi" olacak demiştim. Şimdi asgari ücretliler ve emekliler gidip başlarını duvarlara vurup dursunlar. Kimisi 29 Mayıs 2023'te bayrak asmışlardı balkonlarına Erdoğan kazandı diye.

    Yanıtla (5) (0)
  • Refik / 25 Aralık 2024 08:00

    Suriye'de yaşanan devrim sonunda müslümanların Lübnan büyüklüğünde toprağı (güney Suriye) İsrail'in eline geçmiş, sizce bu büyük devrim fiyaskosunu görmek için vatadaşımızın Chp muhalefetine ihtiyacı var mı

    Yanıtla (22) (2)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:41

    Evet doğru yorum. Cevap yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • SG / 25 Aralık 2024 08:25

    Süheyl Batum,CHP DE Kemalizmde kartondan bir KAPLANMIŞ.Chp hep sağ partilerin karşısında anti tez OLARAK yerini aldı. Hiç bir zaman tez OLARAK kendini gösteremedi.50 yıldır iktidara gelemediler bu kafa ilede gelemezler.not RAHMETLİ Ecevit'in Sultan Vahdettin vatan haini değil dedi afarozu yedi.

    Yanıtla (1) (2)
  • SG'ye / 25 Aralık 2024 10:25

    Hükmettiği coğrafyanın mülkiyetine ve üzeride yaşayan bütün varlıklara sahip olan ve insanların kölesi olduğu bir MONARŞİDE kral, padişah gibi ünvan sahipleri;
    -dilediği topraklarını üzerinde yaşayan insanlarla birlikte birilerine verdiğinde,
    -dilediğini asıp kestiği, bağışladığı, sürgün ettiğinde vb.
    HAİN OLUR MU?

    Bu noktada;
    -782.000 km2'lik coğrafyayı üzerinde yaşayanlara vatan,
    -Saltanatı kaldırıp kulları vatandaş yapan.. Atatürk'e, silah ve siyaset arkadaşlarına minnet duymalıyız!

    Yanıtla (4) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:41

    Evet ne yazık ki. Hatta yazar kasa fırlatılması bile belki bu yüzdendi. Hatta o hastanede ne yaptılar bilmiyoruz adamcığa. Devletini temsil etme konusunda ne kadar ıstırap çekti. Zavallı görüntüsü vermemek için. O gün rahmetliyi görünce ağlıyacaktım nerdeyse. Halbuki normal şartlarda CHP'nin iktidara gelmeyeceğini bilenler Öcalan'ı paketleyip ona teslim etmişler ve bu sayede seçim kazandırmışlardı. İstedikleri olmayınca ona Dünyayı dar ettiler. Kendi adamına acımayan bu zihniyet halka acır mı.

    Yanıtla (1) (3)
  • Fani / 25 Aralık 2024 08:25

    Survivor a katıldığınızda sakin olan mı acele eden mi kazanır. Göreceğiz bakalım neler olacak bu hayatta.

    Yanıtla (7) (1)
  • Nazmi / 25 Aralık 2024 08:43

    Sen çok TV izleme

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:32

    Esad'ı ABD ve İsrail'in desteği ile yıktılar görüşünü ben de doğru buluyorum. Palavra olarak da görmüyorum. Fehmi Korunun yazılarında sorularla bizi yönlendirmesi de aynı sokağa çıkıyor gibi. Ama biz İran'la karşılaşalım için bunu yapmıyorlar tabi ki.Maksat İsrail'in başlattığı yürüyüşün devamı. Yani aşaması.

    Yanıtla (0) (0)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:17

    Evet doğru. Chp güven vermiyor. İnsanlar güvenemiyor. Nasıl davranacak belli değil. Büyük ihtimalle 1950lerde kaldığı yerden devam etmeyi düşünüyor. Bütün işaretler onu gösteriyor. Hatta aslında sadece bunun için siyaset yapıyor denilebilir. Halbuki biz 2025 yılındayız. Yani chp oldukça gerici çıktı.

    Yanıtla (0) (2)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:13

    Evet Doğru tespit. Chp 31 Martı değerlendiremedi. Treni kaçırdı. Zaten kendi oyları değildi tepki oyları idi. Korumayı başaramadı.

    Yanıtla (1) (2)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:10

    Siyaset gemiyi yüzdürmektir. İlmi siyaset katı olmamayı gerektirir. Statükocu chp hala laiklik hala Mustafa Kemal diyor. Halkta karşılığı ne kadar. Halktan karşılık bulamayınca da halkı suçluyor. Yani kedi yetişemediği ciğere pis diyor. Olan bu.

    Yanıtla (0) (3)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:05

    Toplum psikolojisi ile beraber sosyolojisini iyi okumak gerekiyor. Halk ne istiyor ne düşünüyor ve ne hissediyor. Bunları etüd edemeyen yaya kalır. Hele bir de halka nizam vermeye kalkanlar 70 seneden bu yana iktidar yüzü göremezler.

    Yanıtla (0) (3)
  • Süleyman / 25 Aralık 2024 11:01

    Neden olacak ters ayak üzerinde yakaladığından konuşamıyor. Bir karar yazarı chp yanlış ayak üzerinde yakalandı demişti. Ondandır. Ama burdaki chp yorumcuları ayağın yanlış olmadığı iddia edip duruyorlar henüz. İkna edebiliyorlar mı orası meçhul.

    Yanıtla (0) (4)
  • Evrensel Karar / 25 Aralık 2024 10:59

    Sayın Yazar temelde büyük bir yozlaşma ve çürüme bu. Bu çürüme insan kalitemizle ilgili. Bu, elini attığı her şeyi ifsat eden ve çevresine yayan bir toplumsal, ahlaki, kültürel bir kokuşma. Bu çürümenin baş aktörleri, siyasetçi, bürokrasi ve sermaye sahipleri ve bunu destekleyen toplum. Sonuçta insani ve ahlaki gelişmişlik düzeyi. Bunları doğru tahlil ederseniz bence daha net sonuçlara varabilirsiniz. Bu da asıl gerçekle yüzleşmek olur ki bu oldukça riskli ve zordur.

    Yanıtla (1) (1)
  • M ali / 25 Aralık 2024 10:28

    Yorumlarıda yazarın makalesi kadar beğeniyorum ve severek okuyorum. Hepsine teşekkürler.

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 25 Aralık 2024 10:04

    İktidar Suriye mevzusunu bir başarı olarak sunmaya, hatta daha lokalde bir fetih gibi göstermeye çalışıyor. Halkında bir kısmı bunu böyle algılamak istiyor. Ancak Suriye'de sular durulmadı. Şu an hakim olan unsurları idare edenler ne isterlerse o olur. Bu isteklerin Türkiye'nin istekleri ile örtüşüp örtüşmeyeceği meselesini zaman gösterecek. Dümende olmak isteyenlerden biri hem aşarı güçlü hem de beklenmedik işler yapabiliyor, Panama, Kanada, Grönland diyor. Burada da derse ne olur?

    Yanıtla (0) (0)
  • Temuçin / 25 Aralık 2024 09:48

    Bu memlekette pahalılığın ana sebebi 2 trilyon dolar harcadığımız pkk dır. Bu parayla yirmi milyon asansörlü,kaloriferli 100 metrekare net daire yapılırdı. Hala pkk lıların reyini alabilmek için her şeyi yapan akp ve chp ye oy verenler olduğu müddetçe iki yakamız bir araya gelmez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Hüdaverdi / 25 Aralık 2024 09:46

    Chp bildiğiniz eski Chpdir.Bir konuda suskun kalması onların söyleyecekleri ve geleceği inşa için hazırladıkları bir projelerinin olmaması dolayısıyladır.Muhalefetin ideolojik bir getirisi vardır ki Chp bunu sonuna kadar kullanmaya razı ve kararlıdır.Çünkü muhalefette iken onların dini ve dindarları kıyamete kadar lekeleme misyonlarını daha iyi götürmeleri muhtemeldir.Çok garip gelecek ama benim kesin kanaatime göre Erdoğan Chpyi iktidara,Chp ise Ak partiyi ilelebet iktidarda görmek isitiyor.

    Yanıtla (2) (2)
  • Takipci / 25 Aralık 2024 09:43

    Lutfen kendimizi kandirmayalim, Suriyede kazanan ABD-Israil. Kaybeden Suriye Halki. Bizim tek kazancimiz Cambaza Bak numarasi, her zaman oldugu gibi. Petrol Bolgesi ABDnin, Su Havzalari Israilin, birde DAVUD KORIDORU acildimi, islem tamamdir...

    Yanıtla (2) (0)
  • Etem / 25 Aralık 2024 01:20

    Suriye olayı Neo Osmancıları coşturmuş durumda. Daha önce bu sayfalarda bir kaç tane varken son günlerde sayıları bayağı arttı. Asgari ücretin açıklanmasından sonra belki rüya aleminden uyanır hayatın gerçeklerinin hamasetten ibaret olmadığını görürler.
    Editörün notu: Asgari ücret gece açıklandı, biraz sabır.

    Yanıtla (10) (3)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 02:22

    Bu neo Osmanlıcılık el piştovu ile poligona gitmek gibi bir şey mi oluyor?

    Yanıtla (4) (2)
  • Bir Dost / 25 Aralık 2024 07:46

    Karar Gazetesi ve Karar Gazetesi yazarlarının çoğunluğu muhafazakar, milliyetçi, vatansever, demokrat dünya görüşüne sahiptir..Bazi Kandil devrimcileri, Atatürk simsarları, mezhepci marjinal solaklar, kriptolar; sayfaya adeta otopark mafyası gibi çökmüşler; mekânın asıl sahiplerine (Karar Gazetesi yazarlarının 20-30 yıllık takipcilerine) sataşarak, omuz atarak ortada sanırsın Tatar Ramazan gibi dolaşıp duruyorlar..

    Yanıtla (3) (18)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 09:31

    Bugün milliyetçilik muhafazakarlık dindarlık olayı turk siyasetinde çok yanlış tezgahlara düştü. Üstünde halis zeytinyağı yazan prina yağı, bio orjinal Karakoçan balı yazan endüstriyel mısır şurubu, yuzdeyuz helal damgalı domuz eti gibi bir şey oldu.
    Yani bildiğin Türkiye fotoğrafı.
    İşin aslını söylemeye çalışana, ekmek ve esnaf düşmanı, ticari hayata darbe vuran bozguncu dendiği gibi...
    Bugünkü siyasi durumun ne olduğunu söylemeye çalışana da her şey söyleniyor...

    Yanıtla (3) (0)
  • bcc / 25 Aralık 2024 09:25

    CHP neden konuşmuyor.
    Ülkemizi ilgilendiren konularda CHP ancak karşı tarafta yer alabilir.
    Karşı tarafta malum İsrail/pkk/pyd var.
    Onların menfaatini nasıl savunacaklar, çözüm bulamadılar.
    HENÜZ!!!

    Yanıtla (0) (5)
  • İbrahim / 25 Aralık 2024 09:24

    CHP yöneticileri Suriye özgürlüğüne sadece ve sadece şekilsel olarak bakıyor ve bir sakallının Sedneya masumlarının gönlüne su serpmesini kabullenemiyor. Halbuki bildikleri Sedneya hapishanesini yönetenleri yıllarca sakalsız diye desteklemişlerdi. Kafa bu kadar basit çalışıyor. Kendisini eve hapseden başkan siyaset yaptığını zannediyor. Ne beklenebilir ki.

    Yanıtla (0) (0)
  • Krara Okurunuz / 25 Aralık 2024 09:24

    Sayın Ocaktan CHP niçin Suriye yi konuşsun ki ülkem yoksulluktan yanıyor asgari ücret bir evin kirasını bile ödemiyor. Erdoğan için Suriye önemli ve Türkiye halkı ikinci sırada geliyor. Asgari ücrete yeterli artış vermeyen Erdoğan bu milletin alınterini Suriye ye akıtacak ve orada aynen Erdoğan gibi lüks yaşayan bir toplum oluşturma peşinde. Türk halkı Erdoğan için üvey millet durumunda ve Erdoğan kendine yeni bir ülke inşa etmek için çalışıyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan Ali / 25 Aralık 2024 09:19

    CHP, AKP ya da herhangi bir partinin söylemesi gereken tek sey var. Ülkemizde yasayan ve 10 yili askin süredir baktigimiz Suriyeliler bize Esad oldugu icin ülkemize dönemiyouz diyorlardi. Simdi Esad da yok. En kisa zamanda vatanlarina dönüp, ülkelerine yeniden insa etmeye baslamalilar. Allah yollarini acik etsin. Bugün Hatay'da Türk depremzedeler hastanalerde katki payi öderken, elin Suriyelisi bedava hizmet aliyor ve AKP'li arkadaslar bundan gurur duyuyor. Ayiptir, yaziktir, günahtir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Gerçekçi / 25 Aralık 2024 09:03

    Dün gayet güzel Özgür Özel açıkladı..Dinleseydiniz....

    Yanıtla (0) (0)
  • ara sıra okur / 25 Aralık 2024 08:59

    Esed devrilene kadar ;
    13 yıldır Suriye'de izlenen politika yanlıştır ve bu yanlışın sorumlusu da Davutoğlu'dur.
    Esed devrilince;
    Başından beri Suriye'de izlediğimiz politikanın haklılığı bugün anlaşılmıştır ve bu başarı Sayın Erdoğan'ındır.
    Oh ne âlâ memleket....

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 08:56

    Suriye de oyun şimdi başlıyor. Boşuna chp ye yüklenmeyin. Yarın Tramp oturun yerinize dediğinde Ak parti cengaverlerinin kuyruklarının nerede durduğuna bakmak lazım. Gerekli bilgiler chp ye gelmiyor, bilgi de verilmiyor.
    Yazınızın konusu chp olmamalıydı sayın hafız.

    Yanıtla (1) (0)
  • Batandaş / 25 Aralık 2024 08:44

    CHP ne konuşacak
    Ak Parti konuşuyor işte: Türk işçisi asgari ücret 22 bin hayırlı uğurlu olsun.
    Kötü günlerimiz geride kaldı daha kötü günlere hazır olun.
    Ak Parti anketlerde yükseliyor muş. İyi oluyor bize 22 bin bile bence çok eskiden asgari ücret 17 liraydı zaten.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 08:14

    Suriye’de yapılan bütün analizler erkendir. Zalim bir diktatör devrilmiştir. Hepsi o kadardır. Elbirliği ile yeni bir diktatör yaratmayın da Suriye halkı rahat etsin artık. Arap topraklarında az buçuk bile olsa bir demokrasi örneği yoktur. Bunu kravatlı Colani sağlayabilecek mi göreceğiz. Bence ihtimal çok düşük, belki de yeni bir diktatörün doğuşuna şahit oluyoruz . Böyle olursa bugün zafer naraları atanların o zaman yüz ifadelerini görmek isterim . Acele etmeyin bekleyin , CHP gibi.

    Yanıtla (12) (2)
  • karar okuru / 25 Aralık 2024 08:08

    Onlarca muhalif parti ve muhalif gazete/ci varken mevcut hükümet iktidarını koruyorsa bu ülkede iktidar değil muhalefet topyekün değişmeli.

    Yanıtla (5) (6)
  • Millet / 25 Aralık 2024 07:58

    Suriye konusunda konuşanlara bakıyorum, hiç konuşmasalar daha iyi. Suriye konusunda bizim önceliğimiz, bizi birinci dereceden ilgilendiren Türkmeneli'dir. Bunu Ersan Şen ve Cuma Nacar'dan başka dillendiren duymadım. Ya bağımsız ya da özerk Türkmeneli Cumhuriyeti şart.

    Yanıtla (2) (1)
  • SG / 25 Aralık 2024 07:50

    Bırakın şunları bunları.Deniz Baykala, Ecevite, Erbakan'a vede MHP'Lİ beş milletvekili ne Ya rezil ettiler yada hastahanelik ev hapsine mahkûm ettiler.Birde Avrasyaci KEMALİST Askerlerinin kuyruğu titrettiler((halk tabiriyle) yada ıslah oldular.not Elinde boru gösteren i.başbuğ GİBİ.

    Yanıtla (0) (3)
  • Dokuzuncu köy / 25 Aralık 2024 07:39

    Sayın yazar; işi gücü bırakıp Suriye için bir ses vermeliymiş birilerinin, suriyenin bu hale gelmesinde öncü olanlar yeterince ses veriyor zaten yetmiyor mu yani illa da iç politikaya oynamak için Suriye mi lazım. Halkımız aç sefil ve perişan bunun sebebi zaten suriyede hemhal olanların ta kendisidir. Suriyeyi suriyelilere bırakmak içişlerine karışamamak ve yazarlarımızın da artık öze dönmesi gerekmiyor mu?

    Yanıtla (7) (1)
  • Pmurt / 25 Aralık 2024 07:33

    Hele bir mcdonald Trump göreve başlasın suriyenin içinde neler olacak bir görelim. Biden uykuda. Daha sevinmek ve karar vermek için çok erken. Dünyanın ve ortadoğunun önünde dört çılgın yıl var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Niyet / 25 Aralık 2024 02:18

    Mit başkanı CHP,ye brifing verirken bu konuyu atlamış mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • İlkokullu / 25 Aralık 2024 05:58

    Ben de tam bunu diyecektim. Karar yazarları meseleleri hep olmadık yerlerinden tutarlar zaten:))

    Yanıtla (1) (0)
  • Misafir / 25 Aralık 2024 04:50

    CHP dış politikası yok olsaydı söylerlerdi varsa yoksa AKP politikasına muhalefet onun için hep muhalefetteler.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kaptan / 25 Aralık 2024 04:17

    sizin bu yazınız üzerine bende kendi gerçeğimi yazayım.ailecek yıllarca akpyi destekledim. akp ye kızdım, asla oy vermem dediğim halde chp'ye oy verdim. suriyeli mazlumlara karşı bunların tutumunu görünce anladım ki bunların derdi demokrasi insan hakları, ezilenin yanında olma falan değimiş. bunlara göre tayyip diktatör; eset ise, kapitalist batı karşıtı, seküler, nerdeyse demokrat diyecekler! yemin ediyorumki bunlara birdaha asla oy vermem.

    Yanıtla (2) (8)
  • Ayak Takımı / 25 Aralık 2024 03:29

    Türk halkının Suriye'den daha ciddi sorunları var. Bizim öncelikli beklentimiz Türkiye hükümetinin Türkiye'nin sorunlarıyla ilgilenmesi. Akepe Suriyeden bir siyasi fayda umuyorsa devam etsin, fazlaca seçeneği yok zaten. CHP'nin işi Suriyeyi kurtarmak değil, bize Suriye diye gelirse bizden oy falan alamaz. Suriye genel valisi seçmeyeceğiz, Türkiye hükümetini seçeceğiz.

    Yanıtla (6) (0)
  • tavşan. / 25 Aralık 2024 01:46

    CHP Suriye konusunda bir hata yapmadı. Ta başından beri. Karar yazarları hatalıydılar.

    Başta Davutoğlu Erdoğan hepsi hatalı.

    Destek veren seçmende hatalı.

    Şu anda da Suriye'yi önemli sanarak başka bir hataya imza atıyorlar

    CHP suskun kalmakla doğru yapıyor

    Hamasetin tozu dumanı dağılsın

    Yanıtla (20) (8)
  • kul hakki yemeyen vatandas / 25 Aralık 2024 03:16

    tavsan kardesim az soylemis ama tam soylemis.
    memleketin ve vatandasin gelecegi icin neyin iyi neyin kotu oldugunu anlayamayanlar lutfen tavsan kardesimin sozunu iyi okusunlar.

    Yanıtla (3) (0)
  • Süleyman Topçu / 25 Aralık 2024 01:49

    CHP'den çok şey bekliyorsunuz. Neyse ki halk daha gerçekçi.

    Yanıtla (6) (5)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 02:20

    Evet halkın gerçekçiliği konusu tecrübeyle sabit. Belediyelerin tamamını chp'ye verdi neredeyse.

    Yanıtla (2) (0)
  • OkurM / 25 Aralık 2024 02:12

    Ülkedeki sorunlara acil çözüm bulması gereken iktidarın bakanları, özel uçak merasimi beklerken, chp'liler olay mahalline ulaşmışlar ve çalışmalara başlamışlar.
    Mesele budur...
    Depremde de her şeyde de...
    Demokratik sistemde yönetimin beş yılda bir değişmesinin anlamı da budur.
    Iktdarda duruş uzadıkça, hizmet etmesi gerekenlerin, kendilerine hizmet edilmesini ve merasim arz edilmesini hakları olarak görmeye başlıyorlar.
    Iktidar her en geç iki periyodda bir kesin değişmeli.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 25 Aralık 2024 01:52

    muhalefete hicbir zaman danismadan butun kararlari alan bu iktidar.

    memleketin altinda ve ustunde ne varsa satan bu iktidar.

    memuru, isciyi, koyluyu sefalet icinde birakan bu iktidar.

    vatandasin adalete guvenini sifira indiren bu iktidar.

    saglik sistemini, egitim sistemini bozan bu iktidar.

    İstaile gemileri gönderen bu iktidar.

    butun bunlara ragmen kolay olani secelim ve haydi hep birlikte muhalefete yuklenelim biz.

    Yanıtla (11) (4)
  • konuşması gerekenler, susarken. / 25 Aralık 2024 00:55

    122 bin Tl. vekil Emekli maaşı alan Mehmet beyciğim, 22 bin Tl. asgari ücret için bir şeyler yazar dedik ama, nafile.. Sürünen ve açlıkla imtihan edilen Emekliler için yazmasını da boşa bekleriz artık..

    Yanıtla (18) (2)
  • Okur / 25 Aralık 2024 01:10

    vallahi tebrikler…

    Yanıtla (9) (0)
  • EMEKLİ / 25 Aralık 2024 01:13

    Emeklilerede geçmiş olsun şimdiden...harbiden çalışanı ve emekliyi enflasyona ezdirmediler...Ahdı vefaları çok sağlam çok..Suriyeli kardeşlerimizin evlerini yapıcaz. Ülkesini ayağa kaldıracaz. Biraz daha dişimizi sıkmamız lazım değilmi kardeşim.!!!

    Yanıtla (9) (1)
  • tarlabaşılı / 25 Aralık 2024 01:21

    bişiyide beğenin be arkadaş. 'kuru ekmek yiyorsa karnı toktur' diyenler başka kaç mangır verecekti. şükredin. fakir ölelimki 500 sene evvel cennete girelim!!

    Yanıtla (9) (1)
  • Liberty / 25 Aralık 2024 00:48

    Kilicdaroglu, Turkiye'nin en muhafazakar partisinin CHP oldugunu soyleyerek durumu iceriden ozetliyordu. Aslinda dunyadaki butun 'sol' partiler ayni durumdalar. CHP'nin kemalist gecmisi bunu daha da katmerlestiriyor. Esit ve ozgur bir toplum soylemlerinde boluk porcuk var ama bunu bir butun olarak icsellestiremiyorlar, pratige dokemiyorlar. Kurulu duzene yapisip kaliyorlar.

    Yanıtla (2) (1)
  • İznik / 25 Aralık 2024 00:24

    CHP sadece Suriye konusunda mi sessiz.ekonomi eğitim vd alanlarda somut çözüm önerisi duyan var mı.suriye konusunda çuvalladı.boyle iktidar adayı mı olur.

    Yanıtla (5) (11)
  • OKUYucu / 25 Aralık 2024 00:16

    Ne olsaydı, seçimi muhalefet kazanıp Apo Meclis'te konuşma mı yapsaydı? İsrail'le ticaret yapılıp Kudüs mü düşseydi? iktidara oy vermiş ama kirasını ödeyemeyen, çocuğuna hediye dahi alamayan, kırmızı etin tadını unutmuş tüm arkadaşların mutlu olduğunu düşünüyorum, Ak Parti ile aynen devam, fazla bile oldu bu asgari ücret:)

    Yanıtla (19) (2)